söndag 21 juni 2009

På Tisdag börjar det. Att börja ta tag i ett ångest moment. Just det, träning, bra mat. Nu när jag ändå bara strosar runt hemma kan jag lika gärna ägna mer tid på gymet, och jag har blivigt mutad. Man kan säga att jag, mamma och pappa tävlar, och jag vill vinna! Mohaha!
Men hur många gånger har man inte sagt "På måndag börjar jag" eller "bara den här, inget mer" eller "men jag hoppade ju faktiskt över frukosten, så den här chokladbiten kan ju få ersätta den" osv.. Känner ni igen er?
Det gör jag i alla fall, men i potten ligger en hacka man inte vill mista, och torsk på stålar som man är, de kommer nog sätta eld i baken på mig ;).
Härligt att man kanske får gå ner ett par kilo också, inte alls fel. Vissa dagar känner jag mig verkligen nere, kollar på mig själv i spegeln och säger till mig själv "ditt jävla missfoster, hur kunde du tillåta dig själv att ens gå ut idag?". En del dagar känner jag mig fetast i hela världen medans andra dagar är självförtroendet på topp. Lite omodetvetet så jag ger jag mig själv en slängkyss i spegeln i förbifarten och tänker "jävlar, du är snygg idag Erika".
Jag har rätt så bra självkänsla men att gå ner några kilo skulle stärka det ännu mera, och det skulle vara toppen. Och sen att må bättre i kroppen, den ska jag ändå leva med i rätt så många år till. Alla skriver i bloggen " jag ska verkligen komma i form för beach 2009 ". Vadå, jag sattsar på Beach 2039!
Nej men allvarligt, nu får jag sluta tycka synd om mig själv och ligga i soffan, kolla på nån sorglig kärleksfilm och snyfta medans jag sådär klyshigt slevar i mig glass direkt ur paketet.

Beach 2039, here I come ;)
/Erika

1 kommentar:

  1. ähh vem fan vill va smal, måste ju synas att man levt gott!:D /felipe

    SvaraRadera