söndag 21 juni 2009

19 vårar!

Hej alla!

Har precis tagit min första dusch som 19-åring. Och det känns så himla underbart!!
Eller njae, jag känner ju faktiskt ingen skillnad, inte ens lite.
Vad är det som händer nu? Att jag får betala dubbelt så mycket på bussen och att det står F19 på lunar? Wohoo!
Jag är inne på mitt sista år som tonåring. Jag blev officiellt vuxen redan för ett år sedan. När blir man vuxen egenligen? När man börjar dricka kaffe? När man blivigt sambo? När man kommit på vad man vill, och när och var och hur?
Jag vet inte om jag har lust att bli vuxen, det verkar så jobbigt. Det är lite för mycket ansvar, men vuxenlivet innebär ju också friheter.
Det har gått ganska exakt en vecka sedan jag blev arbetslös. ARBETSLÖS!!! När man var student var det ju ändå ganska okej om man bara såsade runt hemma på sommarlovet. Men nu?
Klipp mig och skaffa mig ett jobb!
Ångesten och pressen tränger sig på, oron och stressen för framtiden, som känns som en stor del av mitt liv just nu. Jag är livrädd att inte lyckas, att inte leva upp till allas förväntningar, att jag ska välja fel. Men det jag nog mest är rädd för att slösa bort mitt liv. One life, one chance liksom! Kommer jag börja en utbildning, kanske börja jobba som det, sen efter ett halvår känns det så fel. Där sitter man och har slängt bort flera år på en utbildning och har en halv miljon i studieskulder.
När jag satt i Strängsjö, för lite drygt tre år sedan, så kändes ju Barn & Fritid ganska så okej, ganska så Jag. Men ack så fel man kan ha. Livsmisstag nr.1 . När kommer nr.2 ?

/Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar